Digues i ho oblido,
ensenya'm i ho recordo,
involucra'm i ho aprenc.
Benjamin Frankin
Paraules clau: Anglès, gramàtica, Verb To BE, Educació Primària i ESO.
Cada any a principis de curs hi havia una assignatura que de petita sempre la recordava començar d'una manera semblant, sobretot a partir de 5è de primària. Aquesta assignatura és anglès. Com pot ser que un idioma tant parlat a tot el món l'aprenguem de manera repetitiva i a través de la gramàtica i no el joc.
Fa anys que estic en el món de l'educació de fet mai n'he sortit, perquè d'estudiant he passat a mestra i en les classes particulars que faig m'adono que són molts els infants i adolescents que utilizen llibre de text per aprendre l'anglès i a més a més cada any els temes gramaticals es repeteixen. Però el pitjor no és que es repeteixin, sinó que tot i la repetició l'alumnat encara no assoleix l'estructura gramàtica ni a l'hora de parlar, ni escriure.
El Verb To Be a tothom li sona, però saber que és el verb ser/ estar no és suficient. L'alumnat necessita saber en quins contextos reals es pot aplicar i de fer necessiten aplicar-ho. Per això a la mesura que sigui possible agraïria que a les escoles es fes rol playing, per tal de comentar l'ús de l'anglès i trobar un sentit real a la llengua.
Una proposta que llenço es que haguin de fer en petit grup, per parelles o de manera individual una escena d'una situació quotidiana que haguin de fer servir aquesta estructura. Per exemple: Hello, How are you? I am good! No cal que siguin llargs diàlegs, si més no al principi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada