Temari Oposicions de TEEI

 Hola!


Si ets aquí segurament és perquè ets TEEI i t'has incrit  les oposicions de TEEI. Doncs comentar-te que estàs al lloc indicat per estudiar. A continuació hi ha els títuls de tots els temes que cal estudiar i clicant el damunt del títul et recondueix a la publicació del tema on trobaràs: 


1. Resum del tema (gratuït)
2. Video explicatiu de YouTube (gratuït)
3. Mapa conceptual (3€/mapa)

TEMARI PART GENERAL 

1. L’Estatut d’autonomia de Catalunya de 2006: les competències en matèria d’educació. 


2. L’Estatut dels treballadors. El contracte de treball: durada, modificació, suspensió iextinció. 


3. L’Estatut bàsic de l’empleat públic: drets i deures. Codi de conducta dels empleats públics. 


4. El VI Conveni col·lectiu únic d’àmbit de Catalunya del personal laboral de la Generalitat de Catalunya. Classificació professional. Retribucions. Jornada. Vacances. Permisos. La selecció i la contractació del personal. El període de prova. La mobilitat. El concurs de canvi de destinació. Règim disciplinari. 


5. Administració pública i ciutadania, en especial la protecció de dades de caràcter personal. Organització de l’Administració de la Generalitat. Estructura i competències del Departament d’Educació. 


6. La prevenció dels riscos laborals. Conceptes bàsics sobre seguretat i salut en el treball. Riscos laborals i mesures de protecció per al desenvolupament de les funcions de la categoria professional. Prevenció d’accidents i primers auxilis. 



TEMARI MARC NORMATIU I COMPETÈNCIES PROFESSIONALS

1. Marc normatiu del sistema educatiu a Catalunya: Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació de Catalunya (objecte, ensenyaments de règim general: educació infantil, criteris d’ordenació pedagògica).


2. Marc normatiu de la pràctica educativa del segon cicle d’educació infantil: Decret 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments del segon cicle d’educació infantil i Ordre EDU/484/2009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació del segon cicle educació infantil. 


3. Una escola per a tothom: Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu (objecte, àmbit subjectiu, mesures i suports per a l’atenció educativa dels alumnes). 


4. Les competències professionals del tècnic especialista en educació Infantil. Les relacions amb l’infant i amb la comunitat educativa. El treball en equip.



TEMARI ESPECÍFIC

Sobre educació


1. Espai, temps i materials. L’organització de l'espai, el temps i els materials al segon cicle d’educació infantil. Criteris per a la seva selecció, organització i distribució. Contribució al benestar i al desenvolupament de les capacitats dels infants. 


2. El treball globalitzat al parvulari. Opcions metodològiques i organitzatives en el segon cicle d’educació infantil: treball per racons, ambients d’aprenentatge, tallers, projectes, etc. Consideracions, possibilitats d’aplicació. Contribucions de l’ús de la tecnologia digital al treball globalitzat. 


3. Observació i avaluació. Observació, avaluació i documentació pedagògica. Què cal observar al parvulari, per a què observar. Com, què i per a qui documentar. Importància d’aquests processos en la qualitat educativa del parvulari. 


4. La relació amb les famílies. La família com a primer element socialitzador. Període d'adaptació a l’escola. Relacions entre la família i l'equip educatiu: propostes per facilitar la comunicació, la col·laboració i la participació. 


5. La pràctica coeducativa per a la igualtat de gènere: el llenguatge, els rols i lesactituds que eviten els estereotips de gènere. 


6. El joc. Importància del joc en el desenvolupament de l’infant. Funcions, tipus i classes de jocs. Materials, espais i recursos. 


7. La creativitat. Com ajudar a desenvolupar la creativitat dels infants al parvulari.Criteris, estratègies, actituds, recursos i situacions per fomentar la creativitat.Importància d’educar ciutadans creatius. 


8. Alimentació i nutrició. Requisits per convertir, dins l’aula, les estones dels àpats en moments educatius. Intervenció educativa.


Desenvolupament físic i cognitiu 

9. Desenvolupament motriu. El desenvolupament físic i motriu en l’infant del segon cicle d’educació infantil. Fases del desenvolupament físic i motriu. Evolució de l'esquema corporal. Adquisició de les habilitats motrius. Intervenció educativa.


10. Desenvolupament cognitiu. El desenvolupament cognitiu en l’infant del segon cicled’educació infantil . Evolució del pensament la percepció, l’atenció, la memòria. Intervencióeducativa. Evolució en el coneixement de l’entorn. 


Desenvolupament personal i social 

11. Desenvolupament afectiu i personal. El desenvolupament emocional i afectiu de l'infant del segon cicle d’educació infantil. Educar les emocions. Autoconcepte i autoestima. Autonomia i autoregulació de l’infant. Intervenció educativa. 


12. Desenvolupament social. Socialització i relació. El desenvolupament social en infants del segon cicle d’educació infantil. El treball col·laboratiu a l’aula. El treball col·laboratiu al parvulari: avantatges, estratègies i tipus d’activitats per fomentar la col·laboració i la cooperació entre l’alumnat del segon cicle d’educació infantil. 


Desenvolupament de la comunicació i els llenguatges 

13. Llenguatge matemàtic. El desenvolupament del pensament matemàtic en l’infant. Elements afavoridors d’aquest desenvolupament al parvulari: propostes, situacions, espais i materials. Intervenció educativa. 


14. Llenguatge verbal. Literatura infantil. El desenvolupament expressiu i comunicatiu en l'infant del 2n cicle d’educació infantil. Propostes, activitats i recursos per ajudar a desenvolupar el llenguatge oral dels infants i per afavorir la curiositat en el llenguatge escrit. Intervenció educativa. La literatura infantil: el valor educatiu del conte. Criteris per seleccionar, utilitzar i explicar contes. La influència de la imatge en l’infant.

 

15. Llenguatge plàstic i musical. El desenvolupament artístic i creatiu en l’infant del 2n cicle d’educació infantil. Propostes, activitats i recursos per ajudar a desenvolupar el llenguatge plàstic i el musical. Intervenció educativa.

4 comentaris:

  1. on puc trobar els mapes conceptuals?? Gràcies

    ResponElimina
  2. Jo estudio amb mapes mentals, no concpetuals, i el que fas tu no serveix a una altre persona perquè és totalment personal. Dimecres 28 d’Abril (aquest) es fa una sessió informativa on explicaran com és una formació molt completa que es fa per preparar-les. Contacteu amb mi si us interessa info, jo tinc clar que el faré.

    ResponElimina
  3. Hola està molt bé el teu bloc. Felicitats. Jo no m’he pogut apuntar a les opos de TEEI perquè no he arribat a temps. Fa dos anys que soc TEEI i ara s’acaba la meva substitució. M’agradsria poder començar a estudiar per si tornen a sortir opos mes endevant.
    On podria trobar el temari? Podries compartir-lo amb mi?
    El meu correu es sandracastell@hotmail.com
    Gràcies

    ResponElimina