Paraules clau: Novetat
– Aula de Secundària – Graó – Experiències – Inspiració – Recomanació – revista
Avui mentre era fora de casa, la meva mare em va enviar un WhatsApp dient
que tenia un paquet a casa que acaba de dur la cartera. En un primer moment m’he
quedar sorpresa, perquè precisament no havia fet cap encàrrec enlloc ni
esperava cap regal d’algun sorteig de Instagram. Així que tant bon punt he
arribat a casa, he vist que el paquet es tractava d’una revista que portava
temps esperant pel seu grau d’importància. Es tracta de la revista Aula de
Secundària en versió catalana de l’editorial Graó.
El fet de que m’hagin enviat aquesta revista, significa que alguns docents
durant aquest 2021 han estat treballant de valent per tal de portar a terme
practiques educatives innovadores que han plasmat en aquesta revista. Per tant,
ja es pot començar a dir que educació secundaria comença a apostar per a
practiques i millora educativa des d’una altra perspectiva que surt del model
tradicional i avança cap a l’aprenentatge global tenint en compte els documents
oficials com és l’Estatut d’Autonomia, la LEC (Llei, 12/2009, d’Educació de
Catalunya) i el currículum de secundaria amb les competències corresponents de
cada matèria.
L’estructura de la revista consisteix en una portada on apareixen un dels
títols més destacats dels temes que es tractaran i fa una primícia dels temes
que es tracten que són: Didàctica, Tutoria, Gestió i orientació. A la primera pàgina
de la revista, hi ha l’índex on es pot veure diferenciat cadascun dels temes
que hem mencionat anteriorment amb caselles de diferents colors. Els articles
segueixen un estil molt semblant a les revistes Guix d’Infantil i la revista
Guix enfocada a primària, totes dues de l’Editorial Graó també.
Els articles que apareixen a les tres revistes són escrits per a docents i
professionals del sector educatiu i que estan dia a dia amb els infants o
adolescents i han viscut de primera mà el què expliquen. També hi ha casos en
què les persones que fan els articles són investigadors d’educació que
treballen amb universitats i tenen contacte tant amb docents, alumnes de llar
d’infants, escoles d’educació infantil i primària, instituts i estudiants
universitaris i universitàries que escullen formar-se en l’àmbit de l’educació.
A part de la informació escrita que ens puguin donar els professionals
també hi ha imatges que ajuden en moltes ocasions a comprendre millor
l’activitat i veure de quin tipus de proposta o material estan utilitzant.
D’aquesta manera la resta de docents ens podem inspirar de les bones pràctiques
educatives d’altres companys i companyes de professió i vocació per tal de
millorar entre tots el sistema educatiu per evitar l’abandonament escolar
prematur i potenciar una educació inclusiva, significativa per l’alumnat,
motivadora, enriquidora, innovadora i de qualitat.
Bibliografia:
Pujol, Mireia. (2021). Aula de secundària, 13. Barcelona: Graó
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada