Aquest matí a l'escola hem tornat a llegir la Llengenda de Sant Jordi amb els infants.
En el moment de dir què és el què més els havia agradat o sorprés un infant ha fet una pregunta:
Si de la sang del drac en surt un roser. Sant Jordi agafa una rosa del roser i la regala a la princesa. La rosa es pot tornar a convertir en roser?
Aquesta pregunta ens ha sorpès tant als altres infants com a les dues mestres que erem a l'aula en aquell moment. Així que hem decidit que dilluns 24 d'abril, els infants que ho vulguin poden portar una rosa que comprin a la diada i començarem a investigar: És possible que una rosa es converteixi en Roser?
Així que les mestres els proporcionarem 3 tipus de recipients que els infants hauran d'omplir amb terra negra, sorra del pati o aigua.
Així que les mestres els proporcionarem 3 tipus de recipients que els infants hauran d'omplir amb terra negra, sorra del pati o aigua.
Per fer aquesta investigació cal que els infants utilitzin el mateix tipus de recipient independement del què hi avocaran a l'interior. També és important que la quanitat de terra negra, sorra del pati i aigua sigui la mateixa quanitat en cada recipient. Finalment, el què variarem serà la llum. Unes roses estaran a dins un armari, unes altres al costat de la finestra i unes altres a un prestatge de l'aula.
D'aquesta manera els infants podran observar si la rosa es pot convertir en roser. A més a més, descobriran quin tipus de llum els agrada més a les flors. Si la rosa no pot ser roser, perquè no neix, el què farem serà anar a un espai natural que hi ha a prop de l'escola i agafarem plantes aromàtiques si n'hi ha i mirarem quin procés fan i si els passa com la rosa o aconsegueixen treure arrel i tornar a ser plantes.
Com a mestres sabem quines preguntes hem de fer segons la fase en la que es troben els infants?
Fase 0 - Contextualització
Fase 1 - Exploració
Fase 2 - Investigació i modelització
Fase 3 - Estructuració
Fase 4 - Aplicació
Com a mestres sabem quines preguntes hem de fer segons la fase en la que es troben els infants?
Fase 0 - Contextualització
- És possible que una rosa es transformi amb roser?
Fase 1 - Exploració
- Què creus que passarà si posem la rosa dins el recipient que hi ha aigua el deixem dins l'armari? Per què creus que passarà això?
- Com t'imagines que creixarà el roser?
Fase 2 - Investigació i modelització
- Què ha passat amb les roses que són dins l'armari? Per què creus que ha passat això?
Fase 3 - Estructuració
- Alguna rosa s'ha convertit en roser?
- Quines roses s'han pensit abans? Per què?
Fase 4 - Aplicació
- D'una flor del bosc en pot tornar a sortir la planta?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada