Benvolguda comunitat educativa,
Aquest any estic en una escola amb infants del Segon Cicle d'Educació Infantil. El mes que ve iniciarem el projecte de Dalí. El famós pintor i escultor de Figueres.
Aquest any estic en una escola amb infants del Segon Cicle d'Educació Infantil. El mes que ve iniciarem el projecte de Dalí. El famós pintor i escultor de Figueres.
Així que avui us deixo amb algunes activitats que portarem a terme, per tal que els infants puguin expressar els seus somnis tal com feia Dalí i intentar fer algunes de les seves obres.
En moltes escoles he observat que els infants es limiten en assistir al museu i plasmar els seus quadres de forma plàstica. Però a part d'això crec que és interessant estimular la creativitat de cada infant. Així que us deixo amb una graella d'algunes activitats per infants de 3-6 anys. Com tot mestre/a i educador/ a sap. Algunes de les activitats poden ser adaptades segons les característiques de cada infant i grup classe.
Sessió
|
Materials
|
Objectius
|
Desenvolupament
|
Observacions
|
1
|
Puzle d'algunes obres de Dalí
amb la signatura del pintor.
|
Trobar amb què se semblaven les obres.
Crear la curiositat per saber qui és Dalí.
|
La mestra mostrarà als infants una capsa de
cartró i els dirà que l’ha trobat plena de pols. Així que vol descobrir que
conté, però ella sola no ha gosat obrir-la.
A partir d’aquí fa que els infants creïn
hipòtesis de què pot haver-hi dins a la capsa.
La mestra obra la capsa i sorpresa!
Hi ha puzles, per construir-los es faran
grups i cada grup haurà de fer un puzle per veure quin dibuix hi ha.
Un cop
fet el puzle farem STOP! I anirem a mirar els puzles de les altres taules.
D’aquesta manera mirarem com són, llavors els demanarem si tenen alguna cosa
semblant. ( Animals, firma, colors...) |
Obres de Dalí
seleccionades per l’equip docent.
|
2
|
Contes i música.
|
Oferir situacions o materials a disposició dels infants.
Disposar de la presència discreta però atenta del mestre. Fomentar l'hàbit lector. |
Un dia el matí anirem a visitar la
biblioteca escolar i demanarem a la bibliotecària que ens ajudi a buscar
contes, DVD i Cd’s de Dalí.
Demanarem
a la bibliotecària que ens n’expliqui un. I després tornarem a l’aula amb tots
els contes, DVD i Cd’s de Dalí. |
Assegurar-nos que tenim contes
de l'artista a la biblioteca escolar.
|
3
|
Imatges de les obres treballades a través dels puzzles.
|
Recordar les obres del pintor Salvador Dalí. Fixar-nos amb com és el museu per fora. |
L'adult mostrarà les imatges als infants i demanarà si recorden qui ho ha fet. També preguntarem si saben què és l'edifici que té ous a la teulada i pans a les parets. A partir d'aqui se'ls explicarà que el dia següent aniran al museu i repassaràn que han de portar. |
Assegurar-nos que tenim les imatges de l'artista.
|
4
|
Càmera de fer fotos.
Maleta amb aigua, esmorzar i dinar.
|
Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte
i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
Visitar el museu Dalí. Fomentar l'ús de les tecnologies. Donar valor a les fotografies, ja que del totes les que facin, les millors les penjaran al bloc per explicar a les famílies que han fet durant la sortida. |
Els i les acompanyants dels infants són els responsables de l'actitud dels infants. Per això abans d'entrar al museu procucarà que els infants tinguin les necessitats bàsiques cobertes. |
Demanar el número de telefon al conductor de l'autocar per si les activitats s'allargen.
Buscar un espai per esmorzar i dinar que tingui espai suficient per jugar i menjar. (Recomano: El parc Bosc) Demanar als responsables del museu si tenen material educatiu per fer servir a l'aula després de la visita. |
5
|
Ingredients per fer pa.
Utensilis per fer pa.
|
Aprendre a fer el pa que caracteritza a Dalí.
Estimular la motricitat fina i gruixuda.
| L'educador/a passarà un video als infants de com es fa el pa dels tres crostons. Llavors, comprovaràn si els ingredient que ha portat la mestra a l'aula són els adequats per fer pa. Per grups de 3-5 infants faran la massa del pa. Un cop reposada la mestra donarà una bola de massa a cada infant. Els nens i les nenes hauran de treballar la massa i fer la forma del pa dels tres crostons. | |
6
|
Plastilina negra.
Foto de la cara de cada infant.
|
Estimular la moticitat fina i gruixuda.
Potenciar la creativitat de cada infant.
|
Fer-se
bigotis amb formes peculiars.
Fer
fotos als infants i cadascú que es poses el seu bigoti. Al costat de cada foto
es podria posar el rellotge de fang i fer una exposició un divendres a la tarda
a partir de les 16h. Perquè els pares puguin veure les obres d’art que han fet
els seus fills i filles. |
|
7
|
Fang
Corrons
Fil de pescar
Fustes
|
Crear obres com Dalí. Representar la sèrie numèrica sobre el fang fins el 12 . |
||
8
|
Llibreta
de camp docent.
Bolígraf
|
Explicar
els somnis de cada infant.
|
||
9 |
Pintura
Bata
de pintura
Càmera
fotogràfica
|
Representar
els seus propis somnis a través d’una tècnica que utilitzava Dalí.
|
* Després de la visita al museu normalment donen material didàctic. No l'he incorporat a la planificació, perquè encara no ser què ens donaran.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada