dimecres, 25 de gener del 2017

Dalí a Infantil

Benvolguda comunitat educativa, 

Aquest any estic en una escola amb infants del Segon Cicle d'Educació Infantil. El mes que ve iniciarem el projecte de Dalí. El famós pintor i escultor de Figueres.

Així que avui us deixo amb algunes activitats que portarem a terme, per tal que els infants puguin expressar els seus somnis tal com feia Dalí i intentar fer algunes de les seves obres.

En moltes escoles he observat que els infants es limiten en assistir al museu i plasmar els seus quadres de forma plàstica. Però a part d'això crec que és interessant estimular la creativitat de cada infant. Així que us deixo amb una graella d'algunes activitats per infants de 3-6 anys. Com tot mestre/a i educador/ a sap. Algunes de les activitats poden ser adaptades segons les característiques de cada infant i grup classe.




Sessió
Materials
Objectius
Desenvolupament
Observacions





1

Puzle d'algunes obres de Dalí amb la signatura del pintor.


Trobar amb què se semblaven les obres.

Crear la curiositat per saber qui és Dalí.

La mestra mostrarà als infants una capsa de cartró i els dirà que l’ha trobat plena de pols. Així que vol descobrir que conté, però ella sola no ha gosat obrir-la.
A partir d’aquí fa que els infants creïn hipòtesis de què pot haver-hi dins a la capsa.
La mestra obra la capsa i sorpresa!
Hi ha puzles, per construir-los es faran grups i cada grup haurà de fer un puzle per veure quin dibuix hi ha.
Un cop fet el puzle farem STOP! I anirem a mirar els puzles de les altres taules. D’aquesta manera mirarem com són, llavors els demanarem si tenen alguna cosa semblant. ( Animals, firma, colors...)

Obres  de Dalí seleccionades per l’equip docent.




2


Contes i música.
Oferir situacions o materials a disposició dels infants.

Disposar de la presència discreta però atenta del mestre.

Fomentar l'hàbit lector.
Un dia el matí anirem a visitar la biblioteca escolar i demanarem a la bibliotecària que ens ajudi a buscar contes, DVD i Cd’s de Dalí.
Demanarem a la bibliotecària que ens n’expliqui un. I després tornarem a l’aula amb tots els contes, DVD i Cd’s de Dalí.
Assegurar-nos que tenim contes de l'artista a la biblioteca escolar.




3

Imatges de les obres treballades a través dels puzzles.


Recordar les obres del pintor Salvador Dalí.

Fixar-nos amb com és el museu per fora.


L'adult mostrarà les imatges als infants i demanarà si recorden qui ho ha fet.

També preguntarem si saben què és l'edifici que té  ous a la teulada i pans a les parets.

A partir d'aqui se'ls explicarà que el dia següent aniran al museu i repassaràn que han de portar.
Assegurar-nos que tenim les imatges de l'artista.






4

Càmera de fer fotos.

Maleta amb aigua, esmorzar i dinar.

Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.

Visitar el museu Dalí.

Fomentar l'ús de les tecnologies. 

Donar valor a les fotografies, ja que del totes les que facin, les millors les penjaran al bloc per explicar a les famílies que han fet durant la sortida.

Els i les acompanyants dels infants són els responsables de l'actitud dels infants. Per això abans d'entrar al museu procucarà que els infants tinguin les necessitats bàsiques cobertes.
Demanar el número de telefon al conductor de l'autocar per si les activitats s'allargen.


Buscar un espai per esmorzar i dinar que tingui espai suficient per jugar i menjar. 
(Recomano: El parc Bosc)

Demanar als responsables del museu si tenen material educatiu per fer servir a l'aula després de la visita.





5


Ingredients per fer pa.

Utensilis per fer pa.

Aprendre a fer el pa que caracteritza a Dalí.

Estimular la motricitat fina i gruixuda.


L'educador/a passarà un video als infants de com es fa el pa dels tres crostons.

Llavors, comprovaràn si els ingredient que ha portat la mestra a l'aula són els adequats per fer pa.

Per grups de 3-5 infants faran la massa del pa. Un cop reposada la mestra donarà una bola de massa a cada infant. Els nens i les nenes hauran de treballar la massa i fer la forma del pa dels tres crostons.





6


Plastilina negra.

Flors 

Bernís

Pinzells 

Bata de pintura

Foto de la cara de cada infant. 




Estimular la moticitat fina i gruixuda.

Potenciar la creativitat de cada infant.

Fer-se  bigotis amb formes peculiars.
Fer fotos als infants i cadascú que es poses el seu bigoti. Al costat de cada foto es podria posar el rellotge de fang i fer una exposició un divendres a la tarda a partir de les 16h. Perquè els pares puguin veure les obres d’art que han fet els seus fills i filles.



7

Fang
Corrons
Fil de pescar
Fustes


Crear obres com Dalí.
Representar la sèrie numèrica sobre el fang fins el 12
.




8

Llibreta de camp docent.

Bolígraf


Explicar els somnis de cada infant.






9

Pintura

Bata de pintura

Càmera fotogràfica

Representar els seus propis somnis a través d’una tècnica que utilitzava Dalí.



* Després de la visita al museu normalment donen material didàctic. No l'he incorporat a la planificació, perquè encara no ser què ens donaran.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada