dimecres, 25 de febrer del 2015

ELS ESPAIS : El Rol de l'Adult

Com a mestres cal que tinguem en compte criteris metodologics que orientin l'acció educativa. Aquests criteris són:

        1. Tenir en compte les diferències individuals
        2. Relacionar els aprenentatges amb la vida real dels infants
        3. Promoure l'activitat i la interacció 
        4. Perseguir la significació i funcionalitat dels aprenentatges
        5. Promoure el desenvolupament i l'activació dels processos a través els quals els infants aprenen i construeixen coneixement
        6. Potenciar la globalització dels aprenentatges
        7. Varietat d'experiències i materials
        8. Equilibri entre varietat i repetició d'experiències
        9. Rigorositat en els plantejaments i flexibilitat en les actuacions 
        10. Continuïtat i transversalitat dels aprenentatges
Per tant, ara que ja sabem quins són els criteris educatius, cal saber quin rol hem i han de tenir els i les mestres així com també, els i les educadores. 

  • Preparar l'espai, el temps, els materials i les propostes.
  • Tenir cura del seu benestar físic i emocional.
  • Observar les actuacions dels infants: joc, relacions i activitats.
  • Interpretar i reflexionar a l'entorn dels seus missatges: verbals i actitudinals.
  • Posar paraules a les seves actuacions.
  • Formular preguntes interessants.
  • Tenir cura del llenguatge no verbal.
  • EStar a l'abast dels infants.
  • Promoure les interaccions, la verbalització de coneixements i vivències i els intercanvis d'informació.
  • Promoure el desenvolupament de l'autonomia i la seguretat dels infants.
  • Establir relacions d'intercanvi amb les famílies. 
  • Conèixer l'entorn social dels infants i actuar en conseqüència.
ESPERO I DESITJO que TOTHOM ho tingui en compte el seu dia a dia a les aules. Perquè realment són coses tant bàsiques i de sentit comú. Però ja sabem la famosa frase que diu:
"El sentit comú, de vegades, és el menys comú dels sentits."


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada