Com a mestres cal que tinguem en compte criteris metodologics que orientin l'acció educativa. Aquests criteris són:
- Tenir en compte les diferències individuals
- Relacionar els aprenentatges amb la vida real dels infants
- Promoure l'activitat i la interacció
- Perseguir la significació i funcionalitat dels aprenentatges
- Promoure el desenvolupament i l'activació dels processos a través els quals els infants aprenen i construeixen coneixement
- Potenciar la globalització dels aprenentatges
- Varietat d'experiències i materials
- Equilibri entre varietat i repetició d'experiències
- Rigorositat en els plantejaments i flexibilitat en les actuacions
- Continuïtat i transversalitat dels aprenentatges
Per tant, ara que ja sabem quins són els criteris educatius, cal saber quin rol hem i han de tenir els i les mestres així com també, els i les educadores.
- Preparar l'espai, el temps, els materials i les propostes.
- Tenir cura del seu benestar físic i emocional.
- Observar les actuacions dels infants: joc, relacions i activitats.
- Interpretar i reflexionar a l'entorn dels seus missatges: verbals i actitudinals.
- Posar paraules a les seves actuacions.
- Formular preguntes interessants.
- Tenir cura del llenguatge no verbal.
- EStar a l'abast dels infants.
- Promoure les interaccions, la verbalització de coneixements i vivències i els intercanvis d'informació.
- Promoure el desenvolupament de l'autonomia i la seguretat dels infants.
- Establir relacions d'intercanvi amb les famílies.
- Conèixer l'entorn social dels infants i actuar en conseqüència.
ESPERO I DESITJO que TOTHOM ho tingui en compte el seu dia a dia a les aules. Perquè realment són coses tant bàsiques i de sentit comú. Però ja sabem la famosa frase que diu:
"El sentit comú, de vegades, és el menys comú dels sentits."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada