dimecres, 25 de novembre del 2015

ELS CONTES, MITES I LLEGENDES

Avui parlarem dels contes, mites i llegendes.

Si anem a una escola i demanem els nens què és un conte ens diràn diferents adjectius i definicions. Però tots coinsideixen qué és una història.

Però si els diem un mite depèn quina edat no sabran què és i d'altres infants més grans o  adolescents ens faràn diferents definicions alguns ens explicaràn algun mite romà o grec i d'altres el del seu poble.

Llavors és quan els hem de d'explicar o hem de intentar que a partir de preguntes fassin una definició, com per exemple la que ha dona't l'Institut d'Estudis Catalans:
"Relat fabulós tradicional sobre els déus, els herois, els orígens d’un poble, etc., que expressa, d’una manera simbòlica, un concepte religiós, filosòfic o social. El mite de Ròmul i Rem. "
http://dlc.iec.cat/results.asp?txtentraDa=mite

RACÓ DE CONTES DE LA WEB SÓC MESTRE:
http://socmestre.cat/recursos/conte/visiteu-el-raco-de-contes/

CONTES PER ESCOLTAR:

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/
( Hi ha algun conte que caldria fer-li una ullada, perquè no se sent bé.)

CONTES RECOMANATS PER A INFANTS DE 4 - 8 anys:

http://silviacantos.blogspot.com.es/2013/04/seleccio-de-lectures-per-4-8-anys-per.html

CANÇONS:

http://www.iesronda.org/professor/mtarrago/canconer/canconer.htm
(Bon cançoner on-line)

http://damarisgelabert.com/wordpress/discs/
( CD's Dàmaris Gelabert, cantaautora infantil)

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/doc_20517154_1.pdf
(Cançoner de la Generalitat)

http://www.xtec.cat/~dmarchan/can%E7ons/infantil/infantil.htm
(Cançoner auditiu + fitxa + partitura)


És important que com a mestres tinguem present que la literatura i la música ens han de servir per tenir un bon ambient i sovint crear moments de relaxació, moments d'imaginar situacions i per resoldre conflictes tant interns com externs.

La música ens ha de servir perquè els infants experimentin amb el seu cos i a la vegada preguin consciència el temps, espai i llenguatge. 

Us parlo de la música ara el final, perquè em serveix per explicar-vos que un poema no deixa de ser una cançó amb més o menys melodia depen com és llegeix i qui ho llegeix. 

A més a més, la música i les cançons no deixen de ser historietes que expliquen un fet de la vida. Per tant, entenc i crec que hauriem d'entendre la poesia com a part de la nostra vida i no només una questió memoristica.

MESTRES, EDUCADORS/ES I  FAMÍLIES, 


AJUDEM ALS INFANTS APRENDRE
DE MANERA SIGNIFICATIVA,
MOTIVADORA I DIVERTIDA!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada