Avui parlarem dels festivals de final de curs ja que fa un parell de setmanes vaig veure com els infants de P3 d'una escola catalana assejaven un ball amb una cançó amb bastant ritme, però tot i així els inants seguient els passos. I avui he tingut el plaer de veure els assajos d'un grup de cicle superior... i quin canvi... No precisament perquè els infants de primària ballessin millor que els d'infantil, sinó el contrari, els infants més grans sobretot els nois ballaven molt desmotivats i les noies n'hi havia alguna que ballava amb timidesa i fins i tot de males maneres.
La mestra de primària els avisava i els cridava l'atenció primer en general al grup classe i finalment infant per infant, no conec del tot la relació entre la mestra i els infants, però he al·lucinat amb el grau d'exigencia i amb les paraules que els deia perquè els infants estiguessin antents.
Jo anava acompanyada d'una mestra d'educació infantil i realment haig d'admirar el seu comportament, ella no intervenia només observava i quan un infant no li sortia un pas els infants ho provaven i en veure que els sortia bé, s'han començat a motivar més pel ball.
Tot i així, cal tenir en compte que si durant el curs escolar no es treballa l'expressió corporal, el dia que volem fer una representació als infants els serà més dificil actuar, ja que no i estaran acostumants, per tant no culpo a la mestra de primària pel comportament dels infants, perquè a part de la posible manca del treball de l'expressió corporal, en aquesta edat també es viu la pre-adolesència, una etapa compliada tant pels mestres com pels pròpis infants ja que experimenten molts canvis amb el seu cos.
Personalment, m'agraden molt els festivals de final de curs, jo de petita en feia sobretot d'extraescolars i realment ho recomano, sempre hi ha l'infant que no li agrada tant participar i penso que aquest infant se li pot donar un paper més secundari com l'encarregat de vestir els infants més petits de l'escola o l'encarregat del llum, l'encarregat del so, l'encarregat de controlar els seients dels espectadors...
També penso que es molt convenient que es treballi l'expressió corporal al llarg de l'any i durant tots els cursos escolars, primerament perquè ajuda als infants a coneixer el seu propi cos i entrendre l'entorn que els envolta. A més a més, ens permet interectuar amb els companys i entendre'ls millor. I finalment, ens permet que les representacions que es fan a final de curs siguin més significatives, els agradi fer-les i mostrin interés.


Ànims que només ens queden 3 setmanes de classe!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada