Des de fa uns quants anys la llei d'educació contempla els infants amb necessesitats educatives especials com a infants amb les mateixes oportunitats i drets que la resta d'infants. Per tant, atent a la diversitat, entesa com el conjunt de les diferències individuals.
Actualment, la nostra societat el què pretén es promoure la inclusió, per aquest motiu és important que tinguem en compte alguns psicolegs i pedagogs com ara:
S.XVI
Fray Ponce Leon
Crea activitats i estratègies per ensenyar a persones sord mudes.
Les seves activitats i estratègies les va publicar al llibre:
DOCTRINA PER PERSONES SORD - MUDES
Juan Pablo Bonet
Va educar el fill d'un noble que era sord.
El noble va ordenar-li que les activitats del seu fill les recopiles
i ell ja pagaria les publicacions.
Lorenzo Hervas
Va començar a eleborar el lleguatge de signes.
Actualment, és com es comuniquen les persones sordes.
S.XVIII - XIX
Valentin Hauy
Va inventar una manera de llegir pels cecs,
consistia en llegir unes lletres de relleu amb fusta.
Louis Braille
Era un deixeble de Hauy.
Era cec,
amb només 1 any va perdre la visió d'un ull
i als 5 anys es va punxar l'altre.
Va eleborar un sistema d'escriptura i lectura.
El que s'utilitza acualment,
"SISTEMA BRAILLE"
Jean Marc Gaspard Itard
Va educar un nen salvatge.
A França hi ha llibres que va editar.
Seguin
Deixeble de Gaspard.
Va crear una escola d'educació especial
a França amb infants amb retard mental
i utilitzava les activitats i estrategies
que utilitzava Gaspard Itard.
Finals S.XIX
Samuel Gridley Howe
Va crear dues escoles per persones amb seguesa
Decroly
Va fer pautes de lectroescriptura,
per infants amb retard mental.
A més a més, va ser fundador
d'una escola a Suïsa " Heritage"
S.XX
Maria Montessori
Va eleborar activitats seqüènciades per ensenyar a les persones discapacitades.
Goodard
Polític francès.
Deia que les perones amb discapatitat eren perilloses.
Per sort, la majoria de genet no se'l va escoltar.
Fins ara estem a un model selectiu i els infants amb discapacitat no poden assistir al centre ordinari.
Però al 1970 hi ha canvis important, perquè algunes escoles ordinàries comencen a porvar experiències d'integració.
I al 1982 apareix la llei LISMI: Llei d'Integració Social del MInusvàlid.
Era important a nivell social, perquè s'oligava a les empreses que tenine més de 50 treballadors oligaba que un 2% fossin discapacitats. I bonificaven a l'empresa.
I Catalunya a on es troba actualment?
Acualment estem anant cap a la inclusió, és a dir, s'accepten TOTS els infants amb NEE als centres ordinàris. O això és el què es pretén fer.
Per aconseguir-ho el què proposen els especialites és obtar l'educació compartida. Això significa que els infants amb NEE poden assistir als centres ordinaris, però certs moments del deia o de la setmana van a una escola d'educació especial.
Cal tenir en compte que els infants que fan aquest tipus d'educació sempre s'ha de tendir a què vaguin a l'escola ordinària i de mica en mica deixin els centres d'educació especial i sigui la vetlladora o educadora de suport l'encarregada d'entra a l'escola ordinària i li proporsioni els infants el material necessari, sense haver-lo d'excloure'l de l'aula ordinària.
A contuació uns poso el blog d'un noi amb Sindrome de Down. És de Lleida i amb l'ajuda del seu pare dóna aconeixa la seva realitat a tota la societat.
https://elmondelquim.wordpress.com/
http://elmonsobrerodes.cat/
I a Catalunya una escola inclusiva que tenim és la LIBERTY i actualment a Barcelona en volen obrir una altra.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2015/02/10/escola-bressol-escorial-inclusiva/
ÀNIMS A TOTHOM I FEU ELS POSSIBLES PER ANAR CAP A LA INCLUSIÓ!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada