dimecres, 24 de setembre del 2014

El poder de la comunicació entre família i escola

Ja fa dies que volia parlar-vos del rol de les famílies en l'àmbit escolar i és que no fa pas gaire vaig sentir pel carrer que una mare deia a la seva filla de 6 anys que la mestra de primària que tenia aquest any era "tonta "i que no escoltava els pares, per tant com volia que escoltes quan la seva filla li demana una cosa que no entenia.

En aquell moment vaig pensar que era realment una falta de respecte per part de la mare dir que la mestra era "tonta". Però des del punt de vista de la mare, la comprenc perfectament en algun cop en l'etapa acadèmica ens hem sentit poc valorats per un mestre, i els pares o la resta de companys de classe ens han aconsellat que no ens fem mala sang, perquè si no hi ha bona comunicació no és només culpa nostre, sinó que també influeix la comunicació del mestre en vers les famílies.

Aquest aspecte, és sol veure molt en escoles concertades, tot i que malauradament també en alguna escola pública, trobem que els infants amb famílies d'un alt poder econòmic i social, reben més atencions que un infant amb famílies treballadores. Per aquest motiu, vaig està buscant en una revista que consulto bastant sovint anomenada MAESTR@ INFANTIL de l'editorial Ediba.

I... màgia!

Vaig trobar una guia de 8 passos que cal seguir per assegurar-nos una bona comunicacó amb els pares, la veritat un cop llegit vaig observar que era una bona guia a seguir i avui us la vull compartir, perquè cadascú valori si realitza aquesta tasca correctement o deixa molts aspectes a l'aire.

Si obrim el següent l'enllaç podem mirar la versió original amb anglès:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada