Ja
fa dies que volia parlar-vos del rol de les famílies en l'àmbit
escolar i és que no fa pas gaire vaig sentir pel carrer que una mare
deia a la seva filla de 6 anys que la mestra de primària que tenia
aquest any era "tonta "i que no escoltava els pares, per
tant com volia que escoltes quan la seva filla li demana una cosa que
no entenia.
En
aquell moment vaig pensar que era realment una falta de respecte per
part de la mare dir que la mestra era "tonta". Però des
del punt de vista de la mare, la comprenc perfectament en algun cop
en l'etapa acadèmica ens hem sentit poc valorats per un mestre, i
els pares o la resta de companys de classe ens han aconsellat que no
ens fem mala sang, perquè si no hi ha bona comunicació no és només
culpa nostre, sinó que també influeix la comunicació del mestre en
vers les famílies.
Aquest
aspecte, és sol veure molt en escoles concertades, tot i que
malauradament també en alguna escola pública, trobem que els
infants amb famílies d'un alt poder econòmic i social, reben més
atencions que un infant amb famílies treballadores. Per aquest
motiu, vaig està buscant en una revista que consulto bastant sovint
anomenada MAESTR@ INFANTIL de l'editorial Ediba.
I...
màgia!
Vaig
trobar una guia de 8 passos que cal seguir per assegurar-nos una bona
comunicacó amb els pares, la veritat un cop llegit vaig observar que
era una bona guia a seguir i avui us la vull compartir, perquè
cadascú valori si realitza aquesta tasca correctement o deixa molts
aspectes a l'aire.
Si
obrim el següent l'enllaç podem mirar la versió original amb anglès:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada